Przez najbliższy tydzień na ulicach Inowrocławia będzie jeździł autobus testowy Automet Electric. Jest to kolejny pojazd o napędzie elektrycznym jaki do nas trafił na testy. Poniżej garść materiałów od producenta autobusu.
Z uwagi na krótki czas testów autobus nie został wyposażony w systemy biletowe MPK Inowrocław.
Zachęcamy do dzielenia się uwagami na temat pojazdu na naszym Facebooku.
Autobus elektryczny AUTOMET ELECTRIC
Automet Electric, zadebiutował w 2017 r. na targach Busworld w Kortrijk. Prace nad tym autobusem rozpoczęły się ponad dwa lata wcześniej i były odpowiedzią na potrzebę rynku i zapytania klientów. Pojazd zbudowano z elementów podwozia Mercedes-Benz Sprinter, a konstrukcja nadwozia została w całości opracowana i wykonana przez Automet, co dało firmie możliwość lepszego zagospodarowania i dopasowania jego wnętrza do wymagań poszczególnych klientów. Do produkcji nadwozia użyto profili ze stali nierdzewnej 1.4003, natomiast poszycie ścian bocznych i dachu wykonano z blachy aluminiowej i laminatów, które są klejone do konstrukcji nadwozia. Autobus może przewozić 22 pasażerów w tym 10-16 siedzących i 6-12 stojących, w zależności od opcji wyposażenia. Jednostką napędową tego autobus jest silnik elektryczny o mocy 80 lub 200 kW i baterie litowo-jonowe o pojemności 78 lub 140 kWh, co pozwoli na uzyskanie zasięgu przejazdu w granicach 160-300 kmw zależności od pojemności zamontowanej baterii, topografii terenu i używania przez kierowcę rekuperacji.
Autobus jest wyposażony w ładowarkę wewnętrzną, co nie wymaga dodatkowych działań związanych z organizacją i budową specjalnej infrastruktury do ładowania Aby naładować baterie w autobusie wymagany jest tylko dostęp go gniazda 400V, 32A i przewód do ładowania który jest dostarczany wraz z autobusem.
Konstrukcja pojazdu wywodzi się z autobusów konstruowanych na bazie Mercedesa Sprintera, choć w przypadku pojazdu elektrycznego producent dokonał zasadniczych, daleko idących zmian konstrukcyjnych co spowodowało konieczność rezygnacji z gwiazdy mercedesa, która wciąż zdobi część spalinowych autobusów AUTOMET.
Najważniejszą zaletą autobusów miejskich wyprodukowanych przez Automet jest niskopodłogowa przestrzeń w przedniej części obu pojazdów. Przed drugą osią mamy stopnie, które umożliwiają wejście na tylną platformę. Wejście przez odkładane drzwi dwuskrzydłowe na przestrzeń niskiej podłogi obejmuje także odkładaną manualnie rampę wjazdową umożliwiającą wprowadzanie wózków inwalidzkich i dziecięcych. Dzięki temu pasażerowie z łatwością mogą wejść na pokład pojazdu, zwłaszcza osoby starsze i niepełnosprawne, i od razu zająć miejsce dostępne z poziomu niskiej podłogi.
Autobus elektryczny klasy MINI, przeznaczony do przewozu małych potoków pasażerskich w miastach dbających o ekologię oraz w strefach bezemisyjnego transportu. Autobusy w zależności od wymagań klienta mogą być wyposażone w klimatyzację, tablice elektroniczne, kasowniki, monitoring itp.
materiały Automet