O jakości Komunikacji Miejskiej – poza punktualnością kursowania czy komfortem taboru – decyduje również postawa współpasażerów. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Inowrocławiu, korzystając z pozytywnych w tym zakresie doświadczeń i konceptu MZA Warszawa, uruchamia kampanię „Kierunek Życzliwość w Komunikacji Miejskiej”, która ma na celu kształtowanie pozytywnych postaw pasażerów przemieszczających się na co dzień komunikacja miejską. Akcja bazuje na formule opartej na humorystycznych wyobrażeniach negatywnych zachowań w środkach transportu publicznego. Uosabiające te zachowania Monstery, takie, jak Zastawiacz Olbrzymi, Knyszojad Smrodliwy, Hałaśnik Głuchawy czy Kłapodziób Wylewny, bawią - ucząc. Z Monsterami pasażerowie MPK w Inowrocławiu, mogą zapoznać się już od dziś za pośrednictwem plakatów i slajdów wyświetlanych na monitorach autobusów.
Cele akcji:
· kształtowanie postaw wzajemnej życzliwości i zrozumienia podczas podróży komunikacją miejską;
· zrozumienie pasażerów, zwłaszcza tych o specjalnych potrzebach (kobiety w ciąży, osoby niepełnosprawne, osoby starsze);
· przypomnienie prawidłowych zasad podróżowania komunikacją miejską;
· uwrażliwienie pasażerów na stosowanie drobnych i miłych gestów wobec siebie nawzajem w środkach transportu publicznego w Inowrocławiu;
· wypracowanie wspólnie z pasażerami nowego standardu podróżowania komunikacją miejską.